tag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post2112607296902962824..comments2019-12-14T08:45:21.897+02:00Comments on Metissage: ΤΟ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΤΗΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣβαγγελης ιντζιδηςhttp://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comBlogger12125tag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-37506344086943764502009-01-27T23:38:00.000+02:002009-01-27T23:38:00.000+02:00Αγαπητοί Χριστίνα και Βαγγέλη, εγώ πάλι που διαβάζ...Αγαπητοί Χριστίνα και Βαγγέλη, <BR/><BR/>εγώ πάλι που διαβάζω Παπαδιαμάντη, να προσθέσω στη συζήτηση την περίπτωση της Βάσως, στον Χρίστο Μηλιώνη, που μεταμφιέζεται σε Τούρκο πολεμιστή έχοντας αποδράσει από το χαρέμι για να συναντήσει τον αρραβωνιαστικό της. <BR/><BR/>Ακόμα πιο αποφασιστική η γριά Σκεύω, στο Βαρδιάνος στα Σπόρκα μεταμφιέζεται στο νεκρό Σταμάτη για να ξεφύγει από τον έλεγχο της καραντίνας και να μπορέσει να συναντήσει τον άρρωστο γιο της. <BR/><BR/>Ο κατάλογος των Ζαν ντ' Αρκ δεν τελειώνει. Ποιος δεν θυμάται την Ελένη Αλταμούρα - Μπουκουρα στο μυθιστόρημα της Ρέας Γαλανάκη "Ελένη ή ο Κανένας" που μεταμφιέστηκε σε άντρα για να σπουδάσει ζωγραφική στην Ιταλία. <BR/><BR/>ΥΓ.<BR/><BR/>Πολλά τρεχάματα όντωςΠόλυ Χατζημανωλάκηhttps://www.blogger.com/profile/01569886842775925862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-12500331169319459422009-01-27T19:09:00.000+02:002009-01-27T19:09:00.000+02:00Χριστίνα αυτό κι αν είναι metissage!!!σε κάθε περί...Χριστίνα <BR/>αυτό κι αν είναι metissage!!!<BR/>σε κάθε περίπτωση ας πληρώνουμε όσο τίμημα αντέχουμε (μια εν γένει διατύπωση)<BR/>θα το κοιτάξω κάποια στιγμή στο αρχείο της Καθημερινής<BR/>ευχαριστώ<BR/>Βαγγέλης Ι.<BR/>υγ προς το παρόν πολλά τρεχάματαβαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-21312374648795809842009-01-27T16:59:00.000+02:002009-01-27T16:59:00.000+02:00Δεν πιστεύω στις ... συμπτώσεις, αλλά :α)Το τελευτ...Δεν πιστεύω στις ... συμπτώσεις, αλλά :α)Το τελευταίο δεκαήμερο ασχολούμαι με τον Καντ! β)η μοναδική πηγή στο ίντερνετ που αναφέρεται στη Γκαλίτσα είναι μια δημοσίευση σε μπλογκ (http://vagheliskassos.blogspot.com/2008/04/blog-post_28.html) και οι πρώτες λέξεις είναι: "Λεωφόρος Ζαν ντ' Αρκ"! (Η ζωή είναι σκέτη ποίηση ώρες ώρες, συμφωνείς;). Το ποστ αναφέρεται στο "κανούν", την αλβανική βεντέτα.<BR/>Για την Γκαλίτσα είχε ένα άρθρο προ δυο χρόνων η Καθημερινή, δεν το βρήκα ξανά. Μπορώ όμως, αν σ' ενδιαφέρει πολύ, να ξαναρωτήσω ένα φίλο μου αλβανό με τον οποίο μπήκαμε τα χριστούγεννα σε αλβανικές ιστοσελίδες.<BR/><BR/>ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ: Ναι, είμαστε πολύ πιο αυτεξούσιοι απ' όσο νομίζουμε, και πολύ πιο ΑΞΙΟΙ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΜΑΣ απ' ό, τι νομίζουμε. Αλλά φυσικά, πρέπει να' μαστε έτοιμοι πάντα να πληρώνουμε το τίμημα.Χριστίνα Παπαγγελήhttps://www.blogger.com/profile/16375943334890543341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-44381679485523613622009-01-27T15:03:00.000+02:002009-01-27T15:03:00.000+02:00Αγαπητή Χριστίναχαρά μου να σε υποδέχομαι εδώ.Το σ...Αγαπητή Χριστίνα<BR/>χαρά μου να σε υποδέχομαι εδώ.<BR/>Το σχόλιό σου με (ελπίζω μας) βοηθάει πολύ. Επιλέγω τις ερμηνείες που μας διαφωτίζουν και μας απελευθερώνουν από εκείνες που μας συσκοτίζουν και μας υποδουλώνου.<BR/>Νομίζω ότι το σχόλιό σου ταιριάζει πάρα πολύ στο Καντιανό απόσπασμα που έβαλα σήμερα στη δεξιά στήλη του μπλογκ.<BR/>Ευχαριστώ<BR/>υγ θα ήταν πολύ καλό να μαθαίναμε περισσότερα για τη Σότα Γκαλίτσα.<BR/>Σε ευχαριστώ<BR/>Βαγγέλης Ιντζίδηςβαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-49067611033972366522009-01-27T14:06:00.000+02:002009-01-27T14:06:00.000+02:00Ναι, είναι ολοκληρωτισμός να προωθείς μία και μονα...Ναι, είναι ολοκληρωτισμός να προωθείς μία και μοναδική ερμηνεία των γεγονότων- συμφωνώ απόλυτα όπως το θέτεις. Άλλωστε η μεταμοντέρνα εποχή μας το προβάλλει από τόσες πλευρές με πιο απόλυτο τρόπο, ότι μία και μοναδική αλήθεια/ερμηνεία δεν ΥΠΑΡΧΕΙ. Αυτό δε φαίνεται τόσο στην περίπτωση της Ζαν ντ Αρκ, όπου η εξουσία της καθολικής εκκλησίας είναι ξεκάθαρη. <BR/><BR/>Ποιος "κατέχει το προνόμιο της ερμηνείας των συμβάντων"; καλά καλά δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στα ...συμβάντα.<BR/>Προσωπικά και συναισθηματικά δε μπορώ να ζω έτσι. Κάποια στιγμή πρέπει ν' αποφασίσεις "με ποιους θα πας και πους θ' αφήσεις. Αποδέχεσαι τις πολλαπλές ερμηνείες, αλλά υπάρχουν κάποιοι που την ερμηνεία τους τη στηρίζουν σε κάποιες αρχές, υπάρχουν ερμηνείες που πείθουν κι΄άλλες πάλι που ΔΕΝ πείθουν. (απαντώ κυρίως στο σχόλιο του Βιβλιοκαφέ, "είναι επίτευγμα που θεωρούμε σήμερα τις πολλαπλές γνώμες ευεργεσία της ανθρώπινης σκέψης: γεγονότα δεν υπάρχουν, υπάρχουν μόνο ερμηνείες τους, όπως ο Νίτσε, σωστά επισημαίνεις, πρώτος εισηγήθηκε. Το ζήτημα λοιπόν είναι ποια άποψη θα επικρατήσει, ποιος (ρήτορας) θα πείσει για το δίκιο του, ποια ΜΜΕ θα διαμορφώσουν την κοινή γνώμη…")<BR/><BR/>Τέλος, η περίπτωση της Ζαν ντ Αρκ μου΄θύμισε μια ανάλογη περίπτωση "παρενδυσίας", της Σότα Γκαλίτσα, που ντύθηκε άντρας την εποχή της ελληνικής επανάστασης και τα βαλε Ως ΑΝΤΡΑΣ με ολόκληρο τούρκικο ασκέρι. Πιστεύω ότι υπάρχει μια παράλληλη μυθοποίηση, αλλά βέβαια, ως γνωστό, ο "μύθος κρύπτει νουν αληθείας".Χριστίνα Παπαγγελήhttps://www.blogger.com/profile/16375943334890543341noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-34154479210791223422009-01-14T00:18:00.000+02:002009-01-14T00:18:00.000+02:00Aγαπητέ Πατριάρχη από την άλλη όπως επισημαίνεις ο...Aγαπητέ Πατριάρχη <BR/>από την άλλη όπως επισημαίνεις ο ολοκληρωτισμός είναι πάντα ένα ενδεχόμενο. Οι ολοκληρωτισμοί του εικοστού αιώνα ήταν άραγε ένα μάθημα; ΄Ισως όχι. Αλλά ακριβώς το κείμενο της αγίας ιωάννας της λωραίνης είναι μια ας πούμε παραβολή για την έντονη διαμάχη ποιανού η ερμηνεία και άρα ποιανού η ιστορία θα επικρατήσει. Ϊσως η μόνη μας άμυνα σε ότι επισημαίνεις να είναι η ενεργή στάση, η σκέψη, η κουβέντα με τους άλλους...η ανθρωπιά της συμμετοχής στην κοινωνία και τη ζωή...ίσως...<BR/>σε ευχαριστώ<BR/>Βαγγέλης Ι.βαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-80973299154734899862009-01-13T22:51:00.000+02:002009-01-13T22:51:00.000+02:00Φοβάμαι ότι κρίνουμε άλλες εποχές με τα δικά μας κ...Φοβάμαι ότι κρίνουμε άλλες εποχές με τα δικά μας κριτήρια. Προφανώς στη φιλελεύθερη κοινωνία μας η ερμηνεία των φαινομένων πρέπει να είναι πολύπλευρη και έτσι να αίρεται ο δογματισμός και η μονομέρεια. Σε εποχές όμως προνεωτεριστικές ήταν αδιανόητο να υπάρχει άλλη άποψη από την επίσημη κι αυτό ίσχυε λίγο πολύ παντού και πάντα, ασχέτως αν η πάταξη της αντίθετης γνώμης σήμαινε εξοστρακισμό και δίκη στην Αρχαία Αθήνα, λιθοβολισμό στο Ισραήλ, Ιερά Εξέταση στη Δύση κ.ο.κ. Με τη δική μας οπτική γωνία, ο δογματισμός και κατ’ επέκταση ο ολοκληρωτισμός ήταν δεδομένος σε όλες τις κοινωνίες προ του 20ου αιώνα. Και φυσικά είναι επίτευγμα που θεωρούμε σήμερα τις πολλαπλές γνώμες ευεργεσία της ανθρώπινης σκέψης: γεγονότα δεν υπάρχουν, υπάρχουν μόνο ερμηνείες τους, όπως ο Νίτσε, σωστά επισημαίνεις, πρώτος εισηγήθηκε. Το ζήτημα λοιπόν είναι ποια άποψη θα επικρατήσει, ποιος (ρήτορας) θα πείσει για το δίκιο του, ποια ΜΜΕ θα διαμορφώσουν την κοινή γνώμη… Πολύ φοβάμαι ότι δεν έχουμε ξεφύγει εντελώς από τον απειλούμενο ολοκληρωτισμό.<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-39900556359209759372009-01-12T15:27:00.000+02:002009-01-12T15:27:00.000+02:00Αγαπητή Πόλυ αγαπητέ Θεοδόσηευχαριστώ για τη συμμε...Αγαπητή Πόλυ αγαπητέ Θεοδόση<BR/>ευχαριστώ για τη συμμετοχή σας στο σχολιασμό<BR/>Αγαπητέ Πατριάρχη<BR/>εύχομαι να αποκατασταθούν τα όποια<BR/>τεχνολογικά προβλήματα με τον Η/Υ.<BR/>Ναι θεοδόση η σχέση μας με την κανονικότητα, τους κανόνες και τις εξαιρέσεις τους είναι ένα ανοιχτό κοινωνικό ζήτημα<BR/>και ναι Πόλυ η Ιωάννα δεν είναι πια Νταρκ (Ζαν ντ΄Αρκ/Νταρκ στην ακοή)ήτοι σκοτεινή,<BR/>Υπάρχει και το θεατρικό έργο του Μπ.Μπ. Τα οράματα της Σιμόν Μασάρ<BR/>(με στιγμάτισε στα 15 μου χρόνια όταν το είδα στο εθνικό θέατρο με την πρωτοεμφανιζόμενη τότε Ράνια Οικονομίδου)<BR/>Βαγγέλης Ι.βαγγελης ιντζιδηςhttps://www.blogger.com/profile/10324746935325001203noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-46632347379485460412009-01-12T08:40:00.000+02:002009-01-12T08:40:00.000+02:00Φίλε Βαγγέλη, σ’ ευχαριστώ για την πρόσκληση για σ...Φίλε Βαγγέλη, <BR/>σ’ ευχαριστώ για την πρόσκληση για συζήτηση.<BR/>Τη δέχομαι, αν δεν ξέρω αν μπορώ να έχω ουσιαστική γνώμη.<BR/>Το μόνο που με δυσκολεύει προς το παρόν είναι ότι σήμερα θα πάω τον υπολογιστή για επισκευή και για 1-2 μέρες θα τον στερηθώ.<BR/>Όταν τον επανακτήσω, τα ξαναλέμε<BR/>Πατριάρχης ΦώτιοςΠάπισσα Ιωάνναhttps://www.blogger.com/profile/00701590398929263275noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-31501310470107965782009-01-12T02:48:00.000+02:002009-01-12T02:48:00.000+02:00Βαγγέλη εύγε. Η αλληγορική αφήγηση – κριτική ανάγν...Βαγγέλη εύγε. <BR/><BR/>Η αλληγορική αφήγηση – κριτική ανάγνωση της Ιωάννας της Λωραίνης, μια αλληγορία για την φαυλότητα και τον φασίζοντα παραλογισμό συνοδευόμενη από τις τις διεξοδικές – απολαυστικές παρατηρήσεις και ερμηνευτικές σημειώσεις του γλωσσολόγου, μου φέρνουν στο νου μια νέα εκδοχή των αλληγοριών που συνήθιζε ο Μπρεχτ στις Ιστορίες του Κυρίου Κόινερ.<BR/><BR/>Αυτό το κατοχυρώνεις με την απόπειρα αφύπνισης της κριτικής συνείδησης του αναγνώστη , ως σκηνοθεσία: βήμα βήμα μέσα από τις ερμηνευτικές παρατηρήσεις και την πολύτροπη και πολυτροπική παράθεση κειμένων, εικόνων και αποσπασμάτων από την ταινία του Ντράγιερ. <BR/><BR/>Η ιστορία της Ιωάννας της Λωραίνης δεν είναι πλέον Ντάρκ (σκοτεινή) όπως είχε ονομάσει την ηρωίδα του ο Μπ. Μπ. στην Αγία Ιωάννα των Σφαγείων.Πόλυ Χατζημανωλάκηhttps://www.blogger.com/profile/01569886842775925862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-87603263164849954412009-01-12T02:47:00.000+02:002009-01-12T02:47:00.000+02:00Βαγγέλη εύγε. Η αλληγορική αφήγηση – κριτική ανάγν...Βαγγέλη εύγε. <BR/><BR/>Η αλληγορική αφήγηση – κριτική ανάγνωση της Ιωάννας της Λωραίνης, μια αλληγορία για την φαυλότητα και τον φασίζοντα παραλογισμό συνοδευόμενη από τις τις διεξοδικές – απολαυστικές παρατηρήσεις και ερμηνευτικές σημειώσεις του γλωσσολόγου, μου φέρνουν στο νου μια νέα εκδοχή των αλληγοριών που συνήθιζε ο Μπρεχτ στις Ιστορίες του Κυρίου Κόινερ.<BR/><BR/>Αυτό το κατοχυρώνεις με την απόπειρα αφύπνισης της κριτικής συνείδησης του αναγνώστη , ως σκηνοθεσία: βήμα βήμα μέσα από τις ερμηνευτικές παρατηρήσεις και την πολύτροπη και πολυτροπική παράθεση κειμένων, εικόνων και αποσπασμάτων από την ταινία του Ντράγιερ. <BR/><BR/>Η ιστορία της Ιωάννας της Λωραίνης δεν είναι πλέον Ντάρκ (σκοτεινή) όπως είχε ονομάσει την ηρωίδα του ο Μπ. Μπ. στην Αγία Ιωάννα των Σφαγείων.Πόλυ Χατζημανωλάκηhttps://www.blogger.com/profile/01569886842775925862noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-225886829022953816.post-27856907242357232182009-01-11T23:42:00.000+02:002009-01-11T23:42:00.000+02:00Εύστοχος ο τρόπος να δείξεις με αυτό το παράδειγμα...Εύστοχος ο τρόπος να δείξεις με αυτό το παράδειγμα πως το ‘’ερμηνεύον ον’’ ορίζει τις κανονικότητες άρα και το ‘’μη κανονικό’’. Πολλές οι αναφορές που μπορούν να γίνουν. Σχετίζεται επίσης και με την παρουσίαση που μας έκανες. Δύσκολο να εντοπίζει κανείς αυτά τα όρια και να βλέπει, όντας μέσα στις κανονικότητες, το φασισμό τους ενίοτε προς το ''μη κανονικό''. <BR/><BR/>ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΠΕΤΡΙΔΗΣAnonymousnoreply@blogger.com